شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفر

ساخت وبلاگ

موقعیت جغرافیایی چابهار

چابهار جنوبی ترین شهر استان است که در فاصله هفتصد و شصت و یک کیلومتری زاهدان قرار دارد. این شهر در زمان های قدیم بندر تیس نام داشت که در حال حاضر خرابه های آن در نه کیلومتری چابهار امروزی به جا مانده است. بندر تیس در آن ایام اهمیت و اعتبار فراوان داشت و یکی از مراکز مهم تجاری کرانه های دریای عمان بود. بندر چابهار در گذشته های دور در تجارت خارجی ایران اهمیت وافری داشت، ولی در قرن گذشته در اثر کم توجهی از رونق آن کاسته شد. در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به علل مختلف از جمله شرایط جنگی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.بندر امروزی چابهار اهمیت سوق الجیشی دارد و در حال حاضر یکی از مناطق آزاد تجاری کشور محسوب می شود. این منطقه هم اکنون به دلیل دسترسی به آب های جنوبی ایران و موقعیت خاص منطقه، بازرگانی مهم ترین فعالیت اقتصادی رایج در این بندر شده است. مرکبات، زیتون، موز، انبه، خرما، نیشکر، صنایع دستی، ماهی و کالای خارجی از صادرت این منطقه به شمار می رود.

آشنایی با تور چابهار

مناطق دیدنی چابهار:

گل فشان ها، سواحل صخره ای و زیبا، مساجد زیبای محلی، بافت سنتی و زندگی دیدنی بلوچ ها با کپرهای خود، درخت انجیر معابد، کوههای مینیاتوری، منطقه آزاد تجاری و آثار فراوان تاریخی دیگر از جمله جاذبه های توریستی این بندر زیبا هستند.
مسجد جامع تیس:
از مناطق دیدنی چابهار می توان از مسجد تیس نام برد؛ مسجد جامع تیس که از لحاظ معماری مانند مساجد کشورهای پاکستان و هندوستان می باشد مانند اکثر مساجد اهل تسنن دارای یک مناره است. صحن این مسجد هر زائری را ولو برای اولین بار، به یاد تابلوهای پر از رنگ و نقش های زیبا می اندازد. مناره و گنبدهایی که با رنگ های سبز و قرمز زیبا تر شده اند و درب هایی که با شیشه کاری های منظم و نا منظم رنگارنگ جلوه ایی چشم نواز به مسجد داده اند و مردمانی سفیدپوش و اردو زبان که دوستانه و مهربان زانران را با لبخند نگاه می کنند. مناره و گنبدهایی که با رنگ های سبز و قرمز زیبا تر شده اند و درب هایی که با شیشه کاری های منظم و نا منظم رنگارنگ جلوه ایی چشم نواز به مسجد داده اند و مردمانی سفیدپوش و اردو زبان که دوستانه و مهربان زانران را با لبخند نگاه می کنند.

قلعه تیس

قلعه پرتغالی ها یا قلعه تیس در ۵ کیلومتری شمال غربی چابهار، در روستای تیس قرار دارد. این دژ متعلق به دوران اسلامی است ، این دژ به ابعاد ۲۶ ۵۴ متر ساخته شده است. پهنا ساختمان بر پهنه دماغه ای که پانصد متر از آبخور دریا فاصله دارد در بخش انتهای دماغه واقع است. در بخش شمال شرقی درب ورودی اصلی قرار دارد و دارای چهار گوشواره خلفی که در پشت دیوارهای هشتی واقع شده اند. هر کدام از آنها خود یک اطاقی است که با پی های قطور ساخته شده اند. دارای ایوانی است که با دو پله با حدود یک متر ارتفاع از سطح حیاط دژ بلندتر است. در گوش شمال شرقی آثار اطاق هایی وجود دارد که اکنون خراب شده اند. و هر کدام دارای یک اطاق بزرگ تر مشرف به ایوان اختصاصی هستند.
قلعه پیروز گت
قلعه پیروز گت در بخش مرکزی پنج کیلومتری شمال غربی چابهار در روستای تیس قرار دارد. این اثر از دوره اشکانیان و ساسانیان است. این دژ بر فراز تپه ای در میانه دره تیس واقع است. بلندی تپه از ارتفاع دو رشته کوه پیرامون تپه بیشتر نمی باشد. آثاری از برجها در ضلع شمالی و جنوبی دیده می شود.
موزه محلی چابهار:
ساختمان قدیمی فرمانداری چابهار که از دوران قاجار به جا مانده، اکنون موزه محلی چابهار است. این بنا بر روی سکویی به ارتفاع یک و نیم متر و به وسعت حدود ششصد و پنجاه متر مربع بنا شده است که دارای سه درب ورودی، مجموعه اتاق ها، راهرو و میباشد. بنا در دو طبقه ساخته شده است که قسمتی از آن بوسیله سکویی با سقف چوبی و ستون آهنی احاطه شده است.

کوه های مینیاتوری

این کوه ها از دیدنی های حیرت انگیز چابهار به موازات ساحل از منطقه کچو تا نزدیکی خلیج گواتر کشیده شده و از پدیده های مورفولوژی این ناحیه محسوب می شود.

  • تالاب لیپار

این تالاب به تالاب صورتی نیز موسوم است و از مناطق زیبا و طبیعی منطقه است که با چشم اندازی فوق العاده در ۱۵ کیلومتری شرق چابهار در نزدیکی روستای رمین و در مسیر جاده ساحلی چابهار-گواتر قرار گرفته است. وجود پرندگانی چون چنگر، فلامینگو، کشیم، انواع حواصیل، طاووسکن، باقرقره، تیهو، عقاب دشتی، زیبایی این منطقه را دوچندان نموده است.

گل افشان

یکی از دیدنی های حیرت انگیز شهرستان چابهار، کوه های گِل افشان آن است که مهم ترین آنها در نقطه ای نزدیک به کُنارک به نام بندر تَنگ قرار دارد. کوه گل افشان بندر تنگ با ارتفاع تقریبی 100 متر و قطر قاعده کمی بیش از 100 متر در فاصله حدود 100 کیلومتری شهرستان چابهار قرار دارد. اطراف این کوه را بیابانی وسیع فرا گرفته که ظاهرا این بیابان نیز همچون خود کوه ماحصل اتفاقاتی درون زمین است. اطراف کوه به فاصله حدود 200 متر از کوه، چاله ای به عمق حدود 2 متر ایجاد شده که برای رسیدن به کوه باید وارد این چاله شد.
بالا رفتن از کوه اگر فصل بارندگی نباشد؛ تقریبا راحت است. در بالاترین نقطه کوه چاله ای به قطر کمتر از یک متر و به عمق حدود نیم متر وجود دارد که با گل پوشیده شده است. در فواصل زمانی حدود یک دقیقه، مقداری گل با صدای خاصی شبیه به ترکیدن یک حباب، از چاله خارج و به اطراف پراکنده می شود. احتمالا تمام این کوه در طول سالیان دراز بر اثر فعالیت این چشمه ایجاد شده باشد. در کنار این کوه، دو کوه کم ارتفاع دیگر وجود دارد که به نظر می رسد زمانی آنها نیز گل افشان بوده اند.
نظرهای گوناگونی در مورد علت وجود این چشمه ها ذکر شده است. به علت نزدیکی زیاد این منطقه به اقیانوس هند و همچنین شکل خاص پوسته زمین در این ناحیه، پوسته اقیانوس با شیب بسیار تندی در زیر این منطقه به داخل زمین فرو می رود که باعث به وجود آمدن فشارهای زیادی به پوسته زمین می گردد. فشار به وجود آمده باعث خروج آب و به همراه آن گل و لای می شود. این عامل یکی از علت های بوجود آمدن گل افشان ها و چشمه های آب معدنی فراوان در این منطقه به حساب می آید.
سرد بودن گل و عدم وجود بخار به همراه آن تاییدی بر صحت ادعای ذکر شده است. زیرا در مناطقی که پدیده های مشابهی به علت گرمای زمین و فعالیت های آتشفشانی رخ می دهد، خروج آب گرم به همراه بخار طبیعی تر است .

تور چابهار همیشه سفر

غارهای بان مسیتی

غارهای بان مسیتی به مجموعه غارهایی در ۵ کیلومتری شمال باختری روستای تیس در دامنه کوه شهبازبند (در نزدیکی چابهار) گفته می شود. یک غار طبیعی و دو غار مصنوعی در کنار هم قرار دارند. غار اول طبیعی و به شکل نیم دایره و با استفاده از روش تراشکاری درون غار و دهانه آن توسعه پیدا کرده است. یک آرامگاه کوچک از گچ به صورت دوسطح افقی که بر روی یکدیگر قرار دارند و فاقد آثاری مانند سنگ نبشته، خط و لوحه در عمق یک متر از سطح غار دیده می شود که در گرد آن یک فضای کوچک وجود دارد.

برای اطلاع از قیمت تور چابهار می توانید از سایت همیشه سفر اقدام به رزرو تور کنید.

تور چابهار با امکانات ویژه

شاید برای گذراندن اوقات فراغت خود و فرار از آب و هوای بد محل زندگیتان به فکر سفر به یکی از مناطق خوش آب و هوای ایران افتاده باشید. چابهار، معروف به شهر همیشه بهار یکی از شهرهای بندری ایران با جاذبه های گردشگری فراوان محسوب می شود که گزینه مناسبی برای گذراندن تعطیلات به شمار می آید.

حال تورهای بسیاری در قالب تور چابهار با قیمت مناسب و ارائه امکانات ویژه مشغول فعالیت هستند که به شما برای مسافرت بی دردسر به شهر چابهار، خدمات ارائه می دهند. اگر قصد آشنایی بیشتر با برنامه یکی از تورهای چابهار را دارید در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

سفرنامه تور چابهار

اغلب موسسات فعال در زمینه برپایی تورهای گردشگری که تور چابهار نیز در برنامه کاریشان مشاهده می شود، دارای سفرنامه ای به شرح زیر می باشند:

  • پرواز به چابهار براساس ساعت پرواز و ورود به شهر چابهار و اقامت در هتل طرف قرارداد با تور
  • صرف صبحانه و حرکت به سمت جاذبه های گردشگری چابهار از جمله اسکله ماهیگیری رمین، تراس های صخره ای و ساحل ماسه ای دریای عمان، تالاب صورتی، کوه های مریخی چابهار، اسکله و ساحل بریس و ... به همراه قایق سواری سپس صرف ناهار در مکان های بوم گردی که هزینه ناهار بر عهده مسافر خواهد بود.
  • بازدید از سواحل زیبای چابهار
  • صرف صبحانه و حرکت به سمت جاذبه های دیدنی مانند پدیده گل افشان، بندرتنگ، دشت کهیر، باغ های موزه و انبه، قایق سواری به سوی تلاقی کویر و دریا سپس صرف ناهار در محل های مورد نظر
  • بازدید از مجتمع ها و پاساژهای منطقه آزاد چابهار
  • و...

لازم به ذکر است برنامه بازدید از مکان های دیدنی و تفریحی چابهار با توجه به تعداد شب و روز تور چابهار تقسیم خواهد شد و متغیر می باشد.

خدمات و امکانات تور چابهار

قیمت تور چابهار

اگر تصمیم به سفر با تور چابهار گرفته اید، موسسات برگزار کننده تورهای گردشگری برای شهر چابهار به شما امکانات و خدمات ویژه ای را ارائه می دهند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رزرو رفت و برگشت هواپیما با یکی از پروازهای موجود فروشگاه شهر مبدا
  • وسیله نقلیه از فرودگاه کنارک چابهار به هتل محل اقامت
  • اقامت در هتل طرف قرارداد با تور
  • وسیله نقلیه مانند ون یا مینی بوس برای بازدید از جاذبه های گردشگری شهر
  • وجود راهنمای تور از ابتدا تا انتهای مسافرت
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • پذیرایی صبحانه و میان وعده
  • پرداخت هزینه ورودی اماکن مورد بازدید
  • و...

این نکته را درنظر داشته باشید که در اغلب تورهای چابهار، هزینه صرف ناهار و شام به عهده مسافر خواهد بود مگر در مواقعی که تور با دریافت هزینه این موارد را به شما ارائه دهد.

جاذبه های گردشگری مورد بازدید در تور

همانطور که گفته شد، شهر چابهار یکی از شهرهای بندری و دیدنی جنوب شرق کشورمان محسوب می شود که از جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبایی برخوردار می باشد. اگر روزی به چابهار سفر کردید این نوید را به شما خواهیم داد که از دیدنی های جذاب این شهر سیر نخواهید شد. از جاذبه های طبیعی و بی نظیر شهر چابهار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکله پسابندر چابهار
  • اسکله تیس چابهار
  • اسکله کنارک چابهار
  • تالاب صورتی یا لیپار چابهار
  • جزیره شیطان چابهار
  • ساحل صخره ای چابهار
  • جنگل حرا چابهار
  • خلیج گواتر چابهار
  • کوه های مریخی یا مینیاتوری چابهار
  • روستای باهوکلات چابهار(زیستگاه گاندو)
  • درخت انجیر معابد
شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفرتور چابهار, قیمت تور چابهار, رزرو تور چابهار, تور لحظه آخری چابهار,...
ما را در سایت شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفر دنبال می کنید

نویسنده : Hadiii03 بازدید : 146 تاريخ : سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت: 21:41